+48 696 422 500 tel

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. email

Syndyk sprzedaż udział 1/2 lokalu mieszkalnego nr 9 przy ul. Kusocińskiego 19 w Mielcu - nowy przetarg - niższa cena

Syndyk Masy Upadłości wyznaczony w postępowaniu upadłościowym Pani Małgorzaty Kubik w upadłości - osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, zam.  Mielec, prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, V Wydział Gospodarczy – Sekcja ds. Restrukturyzacyjnych i Upadłościowych, sygn. akt RZ1Z/GUp-s/94/2023 ogłasza pisemny, nieograniczony przetarg na sprzedaż wchodzącego w skład masy upadłości:

- udziału w wysokości ½ w ograniczonym prawie rzeczowym stanowiącym spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego, położenie: Mielec, ul. Kusocińskiego 19, gm. Mielec, ob. 2 Osiedle, M. Mielec, powiat Mielec, woj. podkarpackie, oznaczenie nieruchomości: lokal mieszkalny nr 9 o pow. 44,88 m2 składający się z dwóch pokoi, kuchni, przedpokoju, łazienki z wc, usytuowany na drugim piętrze budynku wielorodzinnego (3 kondygnacja) do lokalu przynależy boks piwniczny nr 9 o powierzchni 3,87 m2 , brak Księgi Wieczystej, cena wywoławcza: 95.135,00 zł.

Warunki przetargu:

1. Przetarg prowadzi Syndyk pod nadzorem Sędziego - Komisarza.

2. Przedmiotem przetargu jest udział w wysokości ½ w ograniczonym prawie rzeczowym stanowiącym spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego, położenie: Mielec, ul. Kusocińskiego 19, gm. Mielec, ob. 2 Osiedle, M. Mielec, powiat Mielec, woj. podkarpackie, oznaczenie nieruchomości: lokal mieszkalny nr 9 o pow. 44,88 m2 składający się z dwóch pokoi, kuchni, przedpokoju, łazienki z wc, usytuowany na drugim piętrze budynku wielorodzinnego (3 kondygnacja) do lokalu przynależy boks piwniczny nr 9 o powierzchni 3,87 m2 , brak Księgi Wieczystej, dalej również jako przedmiot przetargu. Cena wywoławcza przedmiotu przetargu wynosi 95.135,00  zł. 

3. Sprzedaż nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT.

4. Do składania ofert mają prawo krajowe i zagraniczne osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, którym przepisy prawa przyznają zdolność prawną.

5. Syndyk Masy Upadłości ogłosi o przetargu w systemie teleinformatycznym Krajowego Rejestru Zadłużonych oraz na stronie internetowej.

6. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:

1) złożenie oferty (w formie pisemnej zastrzeżonej pod rygorem nieważności) w terminie 21 dni od daty ogłoszenia o warunkach przetargu w Krajowym Rejestrze Zadłużonych tj. do 7 maja 2024 r. do godziny 16:00 (decyduje data i godzina faktycznego dotarcia przesyłki do Kancelarii Syndyka) w zapieczętowanej nieprzezroczystej kopercie o formacie nie mniejszym niż A4, umieszczonej w drugiej nieprzezroczystej kopercie, z adnotacją „Oferta przetargowa na zakup ½ udziału w spółdzielczym własnościowym prawie do lokalu mieszkalnego w postępowaniu upadłościowym  Małgorzaty Kubik osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej - sygn. akt RZ1Z/GUp-s/94/2023 – „nie otwierać”, na adres Kancelarii Syndyka ul. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg.

a) Ofercie powinny towarzyszyć oryginalne albo urzędowo poświadczone za zgodność z oryginałem dokumenty potwierdzające uprawnienie osoby (osób) podpisujących ofertę do reprezentowania oferenta.

b) Pisemna oferta powinna być złożona w języku polskim, dokumenty w innych językach powinny zostać przetłumaczone na język polski przez uprawnionego tłumacza przysięgłego.

c) wspomniana wyżej pisemna oferta powinna zawierać:

  • imię i nazwisko, dokładny adres, nr telefonu (dla osób fizycznych), zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (w wypadku przedsiębiorców),
  • nazwę / firmę, dokładny adres, tel/fax, NIP, REGON (o ile został nadany) oraz dokumenty potwierdzające status prawny oferenta nie będącego osobą fizyczną tj. wypis z KRS (ewentualnie innego rejestru) - w przypadku oferentów niebędących osobami fizycznymi,
  • określenie przetargu, w którym ofertę złożono,
  • przedmiot planowanego zakupu (oferta może dotyczyć tylko łącznie nieruchomości i wszystkich ruchomości),
  • oferowaną cenę zakupu wyrażoną kwotowo i słownie w złotych polskich,
  • sposób i termin zapłaty ceny (przy czym zapłata musi zostać dokonana przed przeniesieniem na nabywcę prawa własności i przed przeniesieniem posiadania),
  • dowód wpłaty wadium oraz wskazanie rachunku bankowego, na które ma być zwrócone wadium w razie nieprzyjęcia oferty,
  • pisemną deklarację o pokryciu przez oferenta wszelkich podatków, opłat i kosztów związanych ze sprzedażą przedmiotu przetargu oraz kosztów sporządzenia i zawarcia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego,
  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się z dokumentacją przetargową, w tym zasadami organizacji i przeprowadzenia przetargu, oraz że je akceptuje,
  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i prawnym przedmiotu sprzedaży i go akceptuje,
  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem technicznym przedmiotu sprzedaży,
  • w przypadku osób prawnych - oryginały lub poświadczone za zgodność z oryginałem przez notariusza kopie uchwał odpowiednich organów zawierających zgodę na zakup przedmiotu przetargu  (jeżeli podmiot składający ofertę jest objęty wymogami jej uzyskania),
  • w przypadku oferentów zagranicznych – zgodę lub promesę zgody wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (lub inny właściwy Organ) zezwalającą na nabycie nieruchomości (jeżeli podmiot jest objęty wymogami jej uzyskania),
  • w przypadku złożenia oferty przez osobę fizyczną do oferty należy dołączyć oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na złożenie oferty i nabycie przedmiotu przetargu w przypadku pozostawania we wspólności ustawowej majątkowej małżeńskiej (jeżeli podmiot jest objęty wymogami jej uzyskania),
  • w przypadku złożenia oferty przez wspólników spółki cywilnej, do oferty należy dołączyć zgody współmałżonków wspólników na złożenie oferty i zawarcie umowy  (jeżeli podmiot jest objęty wymogami ich uzyskania),
  • oferta oraz wszystkie zobowiązania i oświadczenia muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta uwidocznione w aktualnym odpisie z KRS – (albo innym właściwym rejestrze względnie ewidencji),

2) wpłacenie wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej, na konto w Banku Spółdzielczym w Jarosławiu nr96 9096 0004 2012 0083 9509 0022 w terminie do dnia składania ofert, (decyduje data uznania ww. rachunku bankowego prowadzonego na potrzeby Masy upadłości)

  • przetarg nie dojdzie do skutku w razie niezłożenia oferty spełniającej warunków przetargu natomiast spełniająca wymienione warunki oferta wiąże oferenta do zakończenia postępowania przetargowego,
  • wadium wniesione przez oferenta, którego oferta została wybrana będzie zaliczona na poczet ceny nabycia, od wpłacanego wadium nie będą naliczane odsetki,
  • wadium wniesione przez oferenta, którego oferta nie zostanie wybrana podlega zwrotowi w kwocie nominalnej na rachunek bankowy, z którego zostało wypłacone lub na inny rachunek wskazany przez oferenta w złożonej ofercie w ciągu 14 dni od daty otwarcia ofert przez Syndyka Masy Upadłości.
  • jeżeli uczestnik przetargu, mimo wyboru jego oferty, uchyla się od zawarcia umowy sprzedaży lub warunkowej umowy sprzedaży, wpłacone przez niego wadium przepada na rzecz sprzedawcy i zasili fundusze masy upadłości.
  • odmowa, nieprzystąpienie lub nieprzedstawienie wymaganych przez notariusza dokumentów przez uczestnika przetargu, który wygra przetarg do zawarcia warunkowej umowy sprzedaży lub umowy sprzedaży skutkować będzie uratą wpłaconego przez niego wadium, wpłacone przez niego wadium będzie podlegało przepadkowi na rzecz sprzedawcy i zasili fundusze masy upadłości.
  • jeżeli uczestnik przetargu, który wygra przetarg nie uiści pełnej ceny sprzedaży w terminie wyznaczonym w niniejszym przetargu to będzie to oznaczało trwałą przeszkodę do zawarcia umowy sprzedaży na skutek okoliczności leżących po stronie tego uczestnika przetargu, wpłacone przez niego wadium będzie podlegało przepadkowi na rzecz sprzedawcy i zasili fundusze masy upadłości.

7. W przypadkach nieuregulowanych niniejszymi warunkami, mają zastosowanie przepisy Prawa upadłościowego oraz Kodeksu Cywilnego.

8. Sprzedający Syndyk zastrzega prawo zmiany warunków przetargu, jak również odwołania przetargu lub jego unieważnienia na każdym jego etapie, bez podania przyczyn i prawa do jakiegokolwiek odszkodowania. Odpowiedzialność odszkodowawcza Syndyka za wyrządzoną szkodę oferentowi jest wyłączona. Odpowiedzialność Syndyka z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne przedmiotu sprzedaży jest wyłączona. Syndyk nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie oraz utracone przez oferenta korzyści, a w szczególności za utratę przychodów bądź zysków, utratę klientów, utratę możliwości rozwinięcia działalności bądź utratę spodziewanych korzyści.

9. W związku z przysługującym współuprawnionym z tytułu własnościowego prawa do lokalu prawie pierwokupu na podstawie art. 172 ust. 6 ustawy z dn. 15 grudnia 2000 roku o spółdzielniach mieszkaniowych, Syndyk zawrze z oferentem przedwstępną warunkową umowę sprzedaży przedmiotu przetargu również określona jako warunkowa umowa sprzedaży. Współuprawniony/współuprawnieni zostaną poinformowani o możliwości skorzystania ze ww. prawa pierwokupu i zostanie im wyznaczony do tego stosowny termin. W przypadku zawarcia przez Syndyka ze współuprawnionym umowy sprzedaży przedmiotu przetargu w wyniku skorzystania z prawa pierwokupu, Syndyk zwróci oferentowi wpłacone wadium bez odsetek w terminie siedmiu dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży ze współuprawnionym. W przypadku niedojścia do skutku zawarcia umowy sprzedaży przedmiotu przetargu przez Syndyka z podmiotem, którego oferta została wybrana w ramach przetargu w związku ze ww. zastrzeżonym w ustawie prawem pierwokupu to oferentowi nie przysługują żadne roszczenia w tym odszkodowawcze w stosunku do Syndyka Masy Upadłości Pani Małgorzaty Kubik w upadłości osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, ani w/w Upadłego,

10. Wyznacza się termin dwóch miesięcy na zawarcie umowy sprzedaży przedmiotu przetargu, liczony od dnia wpłynięcia do Kancelarii Syndyka oświadczenia współuprawnionego/współuprawnionych o nieskorzystaniu z prawa pierwokupu na podstawie art. 172 ust. 6 ustawy z dn. 15 grudnia 2000 roku o spółdzielniach mieszkaniowych bądź od bezskutecznego upływu terminu na złożenie takiego oświadczenia przez współuprawnionego/współuprawnionych.

11. Niedopuszczalne jest potrącenie wierzytelności przysługującej kupującemu (oferentowi) w stosunku do Upadłego albo Syndyka Masy Upadłości z ceną nabycia.

12. Umowa sprzedaży zawarta zostanie w formie przewidzianej przepisami prawa przed notariuszem wskazanym przez sprzedającego Syndyka.

13. Wszelkie koszty, opłaty i podatki związane z zawarciem umowy sprzedaży, ponosi nabywca.

14. Przed zawarciem umowy sprzedaży oferent jest zobowiązany do zapłaty ceny nabycia przez co rozumie się zaksięgowanie środków na rachunku bankowym prowadzonym na rzecz masy upadłości przed podpisaniem aktu notarialnego, na co nabywca zobowiązany jest przedstawić dowód wpłaty, bez dokonywania jakichkolwiek potrąceń.

15. Sprzedawca - Syndyk może wstrzymać się z podpisaniem umowy sprzedaży przedmiotu przetargu do czasu otrzymania z banku potwierdzenia wpływu ceny na rachunek bankowy.

16. Wydanie przedmiotu sprzedaży w przetargu nastąpi po uregulowaniu całości kwoty przez wybranego oferenta i po podpisaniu stosownej umowy sprzedaży. Wydanie przedmiotu sprzedaży nastąpi w ciągu 7 dni od zawarcia umowy sprzedaży.

17. Otwarcie ofert i wybór oferenta nastąpi w Kancelarii Syndyka ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg, po upływie 6 dni od zakończenia terminu na zgłaszanie ofert, tj. w dniu 14 maja 2024 r. o godzinie 10:00.

18. W przypadku jeśli złożona zostanie więcej niż jedna oferta zakupu, a różnica między zaoferowanymi kwotami nie będzie większa niż o 5% wartości szacunkowej netto Syndyk ma możliwość kontynuacji postępowania przetargowego w formie licytacji ustnej z uwzględnieniem postąpienia o kwotę 1.000,00 zł. Osoby przybyłe w imieniu oferentów winny posiadać pełnomocnictwo do udziału w tej części przetargu (chyba że ich umocowanie wynika bezpośrednio z treści KRS lub innego rejestru względnie ewidencji albo w wypadku osoby fizycznej stawającej osobiście).

19. Zainteresowani udziałem w przetargu mają możliwość dokonania wizji lokalnej przedmiotu przetargu po uprzednim uzgodnieniu terminu i godziny w Kancelarii Syndyka, nr tel. 15 811 10 50.

20. Szczegółowe informacje dotyczące przetargu oraz stanu faktycznego i prawnego przedmiotu przetargu (operat szacunkowy) są do wglądu w Kancelarii Syndyka Wojciecha Wąsika, ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg, tel. 15 811 10 50, po uprzednim uzgodnieniu terminu, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach od 8.00 do 16.00  oraz w aktach sprawy,  z którymi można zapoznać się na Krajowym Rejestrze Zadłużonych.

21. Sprzedaż przedmiotu przetargu upadłego nastąpi według prawa polskiego na zasadach określonych w ustawie z dnia 28 lutego 2003 roku – Prawo upadłościowe przy uwzględnieniu innych przepisów powszechnie obowiązujących, w szczególności:

- ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług,

- ustawy z dnia 9 września 2000 roku o podatku od czynności cywilnoprawnych,

- ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny,

- ustawy z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców,

- ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o spółdzielniach mieszkaniowych.

22. Niniejszy Regulamin wiąże Syndyka od dnia ukazania się ogłoszenia w Krajowym Rejestrze Zadłużonych. Oferenci związani są postanowieniami Regulaminu od daty złożenia ofert Syndykowi.

23. Wszelkie uprawnienia nabywcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne przedmiotu sprzedaży zostają wyłączone.

24. Zgodnie z art. 313 ustawy z dn. 28 lutego 2003 roku Prawo upadłościowe sprzedaż dokonana w postępowaniu upadłościowym ma skutki sprzedaży egzekucyjnej. Nabywca składników masy upadłości nie odpowiada za zobowiązania podatkowe upadłego, także powstałe po ogłoszeniu upadłości. Sprzedaż nieruchomości powoduje wygaśnięcie praw oraz praw i roszczeń osobistych ujawnionych przez wpis do księgi wieczystej albo nieujawnionych w ten sposób, lecz zgłoszonych syndykowi w terminie określonym w art. 51 ust. 1 pkt 5 Pr. upadł. W miejsce prawa, które wygasło, uprawniony nabywa prawo do zaspokojenia wartości wygasłego prawa z ceny uzyskanej ze sprzedaży obciążonej nieruchomości. Skutek ten powstaje z chwilą zawarcia umowy sprzedaży. Podstawą do wykreślenia praw, które wygasły na skutek sprzedaży, jest prawomocny plan podziału sumy uzyskanej ze sprzedaży nieruchomości obciążonej. Podstawą wykreślenia hipoteki jest umowa sprzedaży nieruchomości. Wskazane powyżej przepisy stosuje się odpowiednio do sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego w postępowaniu upadłościowym.

 

OPIS NIERUCHOMOŚCI:

Przedmiotem przetargu jest udział w wysokości ½ w ograniczonym prawie rzeczowym stanowiącym spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego nr 9, położonego w Mielcu, ul. Kusocińskiego 19,  obr. 2 Osiedle, M. Mielec, powiat Mielec, woj. podkarpackie.

Lokal mieszkalny położony jest na drugim piętrze budynku wielorodzinnego (3 kondygnacja). Składa się z dwóch pokoi, kuchni, łazienki z wc i przedpokoju o łącznej powierzchni 44,88 m

Do lokalu przynależy boks piwniczny nr 9 o powierzchni 3,87 m. Lokal nie posiada Księgi Wieczystej.

Lokal wyposażony jest w instalację: elektryczną, wodociągową, kanalizacyjną, gazową, przyłącze do sieci kablowej TV, telefon, instalację ciepłej wody użytkowej z własnej termy gazowej i instalację grzewczą zasilaną z sieci miejskiej. Nasłonecznione z dwóch stron bloku z balkonem typu logia.  Na ścianach w pokojach - stiuki weneckie odnawiane, w przedpokoju - panele ścienne, w kuchni  - boazeria, w łazience - płytki ceramiczne. Podłogi w pokojach - parkiet przykryty wykładziną dywanową, w przedpokoju, kuchni i sanitariacie oraz na balkonie - płytki ceramiczne.

Budynek wielorodzinny usytuowany jest w atrakcyjnej lokalizacji - centrum miasta w pobliżu MOSiR z nowopowstałą pływalnią i kąpieliskiem letnim, stadionem i kortami tenisowymi. W sąsiedztwie bloku znajdują się parkingi, sklep spożywczy, kiosk, przystanek miejski MPK.

 

Galeria:

zdjęcie1  zdjęcie2  zdjęcie3

 

Szczegółowe informacje dotyczące przetargu oraz stanu faktycznego i prawnego przedmiotu przetargu (operat szacunkowy) są do wglądu w Kancelarii Syndyka Wojciecha Wąsika, ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg, tel. 15 811 10 50, po uprzednim uzgodnieniu terminu, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach od 8.00 do 16.00  oraz w aktach sprawy,  z którymi można zapoznać się na Krajowym Rejestrze Zadłużonych.

 

 

(C) 2024 Biegus Group Sp. z o.o. | realizacja medox.pl | Polityka prywatności | Polityka cookies