+48 696 422 500 tel

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. email

SYNDYK SPRZEDA NIERUCHOMOŚĆ POŁOŻÓNĄ W MIEJSCOWOŚCI CHORZELÓW - nowe warunki przetargu

Syndyk Masy Upadłości wyznaczony w postępowaniu upadłościowym Zofii Kamińskiej osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, zam. Chorzelów oraz Dariusza Kamińskiego (zmarłego) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, zam. do dnia śmierci: Chorzelów, prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, V Wydział Gospodarczy, Sekcja ds. Restrukturyzacyjnych i Upadłościowych, sygn. akt V GUp 25/22 of ogłasza pisemny przetarg nieograniczony ofertowy na sprzedaż:

- prawo własności nieruchomości oznaczonej jako działka ewidencyjna numer 262/2 (dwieście sześćdziesiąt dwa łamane przez dwa), o powierzchni 0,7400 ha (siedem tysięcy czterysta metrów kwadratowych), zabudowanej budynkiem mieszalnym, budynkiem przemysłowym z przylegającym budynkiem garażowym oraz budynkiem magazynowym, położona w miejscowości Chorzelów, w gminie Mielec, w powiecie mieleckim, obręb: 0037 Chorzelów, adres: Chorzelów 411, 39-331 Chorzelów, dla której Sąd Rejonowy w Mielcu, V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą numer TB1M/00004463/6.

 

Warunki przetargu:

Sprzedaż ww. nieruchomości wchodzących w skład masy upadłości następuje w formie pisemnego przetargu nieograniczonego ofertowego.

1. Przetarg prowadzi Syndyk pod nadzorem Sędziego - Komisarza.

2. Cena wywoławcza nieruchomości podlegającej sprzedaży (przedmiot przetargu) w ramach przetargu pisemnego nieograniczonego wynosi 1.193.606,82 zł (słownie: jeden milion sto dziewięćdziesiąt trzy tysiące sześćset sześć złotych 82/100). 

3. Sprzedaż nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT.

4. Do składania ofert mają prawo krajowe i zagraniczne osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, którym przepisy prawa przyznają zdolność prawną.

5. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:

1)  złożenie oferty (w formie pisemnej zastrzeżonej pod rygorem nieważności) w terminie 30 dni od daty ogłoszenia o warunkach przetargu tj. do dnia 16.05.2024 r. do godziny 16:00 (decyduje data i godzina faktycznego dotarcia przesyłki do Kancelarii Syndyka) w zapieczętowanej nieprzezroczystej kopercie o formacie nie mniejszym niż A4, umieszczonej w drugiej nieprzezroczystej kopercie, z adnotacją „Oferta przetargowa na zakup nieruchomości w postępowaniu  upadłościowym obejmującym likwidację masy upadłości Zofii Kamińskiej osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej oraz Dariusza Kamińskiego (zmarłego) osoby fizycznej - sygn. akt V GUp 25/22 of – „nie otwierać”, na adres Kancelarii Syndyka Masy Upadłości Wojciecha Wąsika, ul. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg. 

  1. Ofercie powinny towarzyszyć oryginalne albo urzędowo poświadczone za zgodność z oryginałem dokumenty potwierdzające uprawnienie osoby (osób) podpisujących ofertę do reprezentowania oferenta.
  2. Pisemna oferta powinna być złożona w języku polskim, dokumenty w innych językach powinny zostać przetłumaczone na język polski przez uprawnionego tłumacza przysięgłego.
  3. wspomniana wyżej pisemna oferta powinna zawierać:
  • imię i nazwisko, dokładny adres, nr telefonu (dla osób fizycznych), zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (m. i. wydruk z CEiDG) (w przypadku przedsiębiorców),
  • nazwę / firmę, dokładny adres, tel/fax, NIP, REGON (o ile został nadany) oraz dokumenty potwierdzające status prawny oferenta nie będącego osobą fizyczną tj. wypis z KRS (ewentualnie innego rejestru) - w przypadku oferentów niebędących osobami fizycznymi,
  • określenie przetargu, w którym ofertę złożono,
  • przedmiot planowanego zakupu (oferta może dotyczyć tylko nieruchomości),
  • oferowaną cenę zakupu wyrażoną kwotowo i słownie w złotych polskich,
  • sposób i termin zapłaty ceny (przy czym zapłata musi zostać dokonana przed przeniesieniem na nabywcę prawa własności i przed przeniesieniem posiadania),
  • dowód wpłaty wadium oraz wskazanie rachunku bankowego, na które ma być zwrócone wadium w razie nieprzyjęcia oferty,
  • pisemną deklarację o pokryciu przez oferenta wszelkich podatków, opłat i kosztów związanych ze sprzedażą przedmiotu przetargu oraz kosztów sporządzenia i zawarcia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego,
  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się ze dokumentacją przetargową, w tym zasadami organizacji i przeprowadzenia przetargu, oraz że je akceptuje,
  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i prawnym przedmiotu sprzedaży i go akceptuje,
  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem technicznym przedmiotu przetargu,
  • w przypadku osób prawnych - oryginały lub poświadczone za zgodność z oryginałem przez notariusza kopie uchwał odpowiednich organów zawierających zgodę na zakup przedmiotu przetargu (jeżeli podmiot składający ofertę jest objęty wymogami jej uzyskania),
  • w przypadku oferentów zagranicznych – zgodę lub promesę zgody wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (lub inny właściwy Organ) zezwalającą na nabycie nieruchomości (jeżeli podmiot jest objęty wymogami jej uzyskania),
  • w przypadku złożenia oferty przez osobę fizyczną do oferty należy dołączyć oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na złożenie oferty i nabycie przedmiotu przetargu w przypadku pozostawania we wspólności ustawowej majątkowej małżeńskiej (jeżeli podmiot jest objęty wymogami jej uzyskania),
  • w przypadku złożenia oferty przez wspólników spółki cywilnej, do oferty należy dołączyć zgody współmałżonków wspólników na złożenie oferty i zawarcie umowy (jeżeli podmiot jest objęty wymogami ich uzyskania),
  • oferta oraz wszystkie zobowiązania i oświadczenia muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta uwidocznione w aktualnym odpisie z KRS – (albo innym właściwym rejestrze względnie ewidencji),

2) wpłacenie wadium w wysokości 10% ceny oszacowanej, na konto w Banku Spółdzielczego w Jarosławiu nr 21 9096 0004 2012 0083 9509 0014 w terminie do dnia składania ofert, (decyduje data uznania ww. rachunku bankowego prowadzonego na potrzeby Masy upadłości),

  • przetarg nie dojdzie do skutku w razie niezłożenia oferty spełniającej warunków określonych postanowieniem Sędziego Komisarza natomiast spełniająca wymienione wyżej warunki oferta wiąże oferenta do zakończenia postępowania przetargowego,

  • wadium wniesione przez oferenta, którego oferta została wybrana i zatwierdzona przez Sędziego Komisarza (zatwierdzony wybór oferenta) będzie zaliczona na poczet ceny nabycia, od wpłacanego wadium nie będą naliczane odsetki,

  • wadium wniesione przez oferenta, którego oferta nie zostanie wybrana podlega zwrotowi w kwocie nominalnej na rachunek bankowy, z którego zostało wypłacone lub na inny rachunek wskazany przez oferenta w złożonej ofercie w ciągu 14 dni od daty otwarcia ofert przez Syndyka Masy Upadłości.

  • jeżeli uczestnik przetargu, mimo wyboru jego oferty, uchyla się od zawarcia umowy, wpłacone przez niego wadium przepada na rzecz Masy Upadłości,

6. W przypadkach nieuregulowanych niniejszymi warunkami, mają zastosowanie przepisy Prawa upadłościowego oraz Kodeksu Cywilnego.

7. Sprzedający zastrzega prawo zmiany warunków przetargu, jak również odwołania przetargu bez podania przyczyn i prawa do jakiegokolwiek odszkodowania. Odpowiedzialność odszkodowawcza Syndyka za wyrządzoną szkodę oferentowi jest wyłączona. Odpowiedzialność Syndyka z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne przedmiotu sprzedaży jest wyłączona. Syndyk nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie oraz utracone przez oferenta korzyści, a w szczególności za utratę przychodów bądź zysków, utratę klientów, utratę możliwości rozwinięcia działalności bądź utratę spodziewanych korzyści.

8. Wyznacza się termin dwóch miesięcy na zawarcie umowy sprzedaży, liczony od momentu uprawomocnienia się zatwierdzenia wyboru oferenta przez Sędziego Komisarza, przy czym przed zawarciem umowy sprzedaży oferent jest zobowiązany do zapłaty ceny nabycia przez co rozumie się zaksięgowanie środków na rachunku bankowym prowadzonym na rzecz masy upadłości przed podpisaniem aktu notarialnego.

9. Niedopuszczalne jest potrącenie wierzytelności przysługującej kupującemu (oferentowi) w stosunku do Upadłego albo Syndyka Masy Upadłości z ceną nabycia.

10. Niezwłocznie po otwarciu ofert Syndyk Masy Upadłości może podjąć dalszy przetarg ustny, osoby przybyłe w imieniu oferentów winny posiadać pełnomocnictwo do udziału w tej części przetargu (chyba że ich umocowanie wynika bezpośrednio z treści KRS lub innego rejestru względnie ewidencji albo w wypadku osoby fizycznej stawającej osobiście).

11. Umowa sprzedaży zawarta zostanie w formie przewidzianej przepisami prawa przed notariuszem wskazanym przez Syndyka.

12. Wszelkie koszty, opłaty i podatki związane z zawarciem umowy sprzedaży, ponosi nabywca.

13. Wydanie przedmiotu przetargu nastąpi w ciągu 7 dni od zawarcia umowy sprzedaży przed notariuszem.

14. Otwarcie ofert i wybór oferenta nastąpi w Kancelarii Syndyka Masy Upadłości Wojciecha Wąsika, ul. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg, nastąpi w dniu 24 maja 2024 r. o godzinie 10:00.

15. W przypadku jeśli złożona zostanie więcej niż jedna oferta zakupu, a różnica między zaoferowanymi kwotami nie będzie większa niż o 5% wartości szacunkowej netto Syndyk ma możliwość kontynuacji postępowania przetargowego w formie licytacji ustnej z uwzględnieniem postąpienia o kwotę 10.000,00 zł.

16. Szczegółowe informacje dotyczące przetargu oraz stanu faktycznego i prawnego przedmiotu przetargu (operaty szacunkowe) są do wglądu w Kancelarii Syndyka Wojciecha Wąsika, ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg, tel. 15 811 10 50, po uprzednim uzgodnieniu terminu, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach od 8.00 do 16.00 oraz w aktach sprawy, z którymi zapoznać się można w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie, V Wydział  Gospodarczy, Sekcja ds. Restrukturyzacyjnych i Upadłościowych – ul. Gen. J. Kustronia 4, Rzeszów.

17. Sprzedaż łączna ruchomości i nieruchomości upadłego nastąpi według prawa polskiego na zasadach określonych w ustawie z dnia 28 lutego 2003 roku – Prawo upadłościowe przy uwzględnieniu innych przepisów powszechnie obowiązujących, w szczególności:

- ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług,

- ustawy z dnia 9 września 2000 roku o podatku od czynności cywilnoprawnych,

- ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny,

- ustawy z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców.

18. Niniejszy Regulamin wiąże Syndyka od dnia ukazania się ogłoszenia prasowego. Oferenci związani są postanowieniami Regulaminu od daty złożenia ofert Syndykowi.

19. Syndyk ma prawo odstąpienia od prowadzenia niniejszego postępowania przetargowego i od sprzedaży łącznej ruchomości i nieruchomości wchodzących w skład masy upadłości na każdym etapie bez podania przyczyny i prawa do jakiegokolwiek odszkodowania.

20. Wszelkie uprawnienia nabywcy z tytułu rękojmi zostają wyłączone.

21. Sprzedaż dokonana w postępowaniu upadłościowym ma skutki sprzedaży egzekucyjnej. Nabywca składników masy upadłości nie odpowiada za zobowiązania podatkowe upadłego, także powstałe po ogłoszeniu upadłości. Sprzedaż nieruchomości powoduje wygaśnięcie praw oraz praw i roszczeń osobistych ujawnionych przez wpis do księgi wieczystej albo nieujawnionych w ten sposób, lecz zgłoszonych syndykowi w terminie określonym w art. 51 ust. 1 pkt 5 Pr. upadł. W miejsce prawa, które wygasło, uprawniony nabywa prawo do zaspokojenia wartości wygasłego prawa z ceny uzyskanej ze sprzedaży obciążonej nieruchomości. Skutek ten powstaje z chwilą zawarcia umowy sprzedaży. Podstawą do wykreślenia praw, które wygasły na skutek sprzedaży, jest prawomocny plan podziału sumy uzyskanej ze sprzedaży nieruchomości obciążonej. Podstawą wykreślenia hipoteki jest umowa sprzedaży nieruchomości.

  

Opis nieruchomości:

Nieruchomość działka ewidencyjna numer 262/2 o powierzchni 0,7400 ha, położona jest na obszarze, dla którego obowiązuje Studium zagospodarowania przestrzennego gminy Mielec, których to planach działka 262/2 znajduje się na terenie oznaczonym jako: obszary zabudowane i wskazane do przeznaczenia pod zabudowę - symbol MN.

Teren uzbrojony jest w sieci: energetyczną, wodociągową, kanalizacyjną i gazową. Teren nieruchomości jest częściowo utwardzony, we frontowej części nieruchomości nawierzchnią z kostki brukowej,
natomiast teren wokół budynku przemysłowego utwardzony jest nawierzchnią asfaltową. Nieruchomość jest ogrodzona - ogrodzenie metalowe, brama wjazdowa.

Dojazd do nieruchomości drogą o nawierzchni asfaltowej (bezpośrednio drogą publiczną tj. droga powiatowa – dz. nr 1806/1).

 Nieruchomość jest zabudowana dwoma budynkami mieszkalnymi i budynkiem przemysłowym z przylegającym budynkiem garażowym oraz budynkiem magazynowym.

Budynek mieszkalny to budynek trzykondygnacyjny, podpiwniczony. Budynek przemysłowy to budynek w części mieszkaniowej dwukondygnacyjny bez piwnicy, w części produkcyjnej jednokondygnacyjny, z przylegającym budynkiem garażowym. Budynek magazynowy jednokondygnacyjny, o konstrukcji blaszanej.

Powierzchnia budynku mieszkalnego to 128,21 m2, budynku przemysłowego to 528,15 m2 wraz z wydzieloną częścią mieszkaniową wraz z przylegającym budynkiem garażowym oraz budynek magazynowy o pow. 96 m2.

Za budynkiem przemysłowym, na wolnej części od zabudowań, rozciąga się ogród, zagospodarowany w drzewa i krzewy oraz alejki między roślinnością. 

 

zdjęcie  geoportal

 

Film przedstawiajacy nieruchomość można obejrzeć na YouTube pod linkiem:  https://youtu.be/tFmf052zCyM

 

 Galeria:

IMG 0025 IMG 0034  IMG 0037        IMG 0043 529B606070E833B150DCB51A1DEC371F  IMG 0049 

Zdjęcia ogrodu za budynkami

 

 

 

(C) 2024 Biegus Group Sp. z o.o. | realizacja medox.pl | Polityka prywatności | Polityka cookies