+48 696 422 500 tel

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. email

Syndyk ogłasza przetarg na nieruchomośc zabudowaną w miejscowości Strażów - termin składania ofert 9 lipca 2025 r.

 Masy Upadłości wyznaczony w postępowaniu upadłościowym Doroty Szal w upadłości osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, sygn. akt RZ1Z/GUp-s/622/2023, ogłasza nieograniczony przetarg pisemny, ofertowy na sprzedaż wchodzącego w skład masy upadłości składnika majątkowego w postaci:

  • prawo własności nieruchomości gruntowej zabudowanej domem i budynkiem gospodarczym oznaczonej jako działka ew. nr 801/12 o powierzchni 5283 m2, położona w miejscowości Strażów, gmina Krasne, powiat rzeszowski, woj. podkarpackie, dla której prowadzona jest Księga Wieczysta numer: RZ1Z/00097926/9, dalej również jako Przedmiot przetargu.

 

I. Przedmiot przetargu:

1. Przedmiotem przetargu jest sprzedaż wchodzących w skład masy upadłości w postępowaniu upadłościowym Pani Doroty Szal w upadłości osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, sygn. akt RZ1Z/GUp-s/622/2023:

  • prawo własności nieruchomości gruntowej zabudowanej domem i budynkiem gospodarczym oznaczonej jako działka ew. nr 801/12 o powierzchni 5283 m2 , położona w miejscowości Strażów, gmina Krasne, powiat rzeszowski, woj. podkarpackie, dla której prowadzona jest Księga Wieczysta numer: RZ1Z/00097926/9,

dalej również jako Przedmiot przetargu. 

2. Syndyk Masy Upadłości ogłosi o przetargu w co najmniej jednym dzienniku lokalnym, na stronie internetowej oraz w Krajowym Rejestrze Zadłużonych.

 

II. Cena wywoławcza:

Cena wywoławcza przedmiotu przetargu łącznie wynosi: 344.300,00 zł (słownie: trzysta czterdzieści cztery tysiące trzysta złotych) (w każdym kolejnym przetargu cena wywoławcza będzie obniżana o 10 %). Sprzedaż nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT. Sprzedaż będzie opodatkowana podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

 

III. Warunki uczestnictwa w przetargu:

1. Przetarg prowadzi Syndyk.

2. Do składania ofert mają prawo krajowe i zagraniczne osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, którym przepisy prawa przyznają zdolność prawną.

3. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:

a) złożenie oferty (w formie pisemnej zastrzeżonej pod rygorem nieważności) w terminie 21 dni od daty ogłoszenia o warunkach przetargu w Krajowym Rejestrze Zadłużonych do godziny 15:30 w zapieczętowanej nieprzezroczystej kopercie o formacie nie mniejszym niż A4, umieszczonej w drugiej nieprzezroczystej kopercie, z adnotacją „Oferta przetargowa na zakup nieruchomości w postępowaniu upadłościowym Dorota Szal w upadłości - sygn. akt RZ1Z/GUp-s/622/2023 – „nie otwierać”, na adres: Syndyk Masy Upadłości Wojciech Wąsik, Kancelaria Syndyka, ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg.

* Ofercie powinny towarzyszyć oryginalne albo urzędowo poświadczone za zgodność z oryginałem dokumenty potwierdzające uprawnienie osoby (osób) podpisujących ofertę do reprezentowania oferenta.

* Pisemna oferta powinna być złożona w języku polskim, dokumenty w innych językach powinny zostać przetłumaczone na język polski przez uprawnionego tłumacza przysięgłego.

* Wspomniana wyżej pisemna oferta powinna zawierać:

  • imię i nazwisko, dokładny adres, nr telefonu (dla osób fizycznych), zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (w wypadku przedsiębiorców),
  • nazwę / firmę, dokładny adres, numer telefonu, NIP, REGON (o ile został nadany) oraz dokumenty potwierdzające status prawny oferenta nie będącego osobą fizyczną tj. wypis z KRS (ewentualnie innego rejestru) - w przypadku oferentów niebędących osobami fizycznymi,
  • określenie przetargu, w którym ofertę złożono,
  • przedmiot planowanego zakupu,
  • oferowaną cenę zakupu wyrażoną kwotowo i słownie w złotych polskich,
  • sposób i termin zapłaty ceny (przy czym zapłata musi zostać dokonana przed przeniesieniem na nabywcę prawa własności i przed przeniesieniem posiadania),
  • dowód wpłaty wadium oraz wskazanie rachunku bankowego, na które ma być zwrócone wadium w razie nieprzyjęcia oferty,
  • pisemną deklarację o pokryciu przez oferenta wszelkich podatków, opłat i kosztów związanych ze sprzedażą przedmiotu przetargu oraz kosztów sporządzenia i zawarcia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego,
  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się z dokumentacją przetargową, w tym zasadami organizacji i przeprowadzenia przetargu, oraz że je akceptuje,
  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i prawnym przedmiotu przetargu i go akceptuje,
  • pisemne oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem technicznym przedmiotu przetargu,
  • w przypadku osób prawnych - oryginały lub poświadczone za zgodność z oryginałem przez notariusza kopie uchwał odpowiednich organów zawierających zgodę na zakup przedmiotu przetargu (jeżeli podmiot składający ofertę jest objęty wymogami jej uzyskania),
  • w przypadku oferentów zagranicznych – zgodę lub promesę zgody wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (lub inny właściwy Organ) zezwalającą na nabycie przedmiotu przetargu (jeżeli podmiot jest objęty wymogami jej uzyskania),
  • w przypadku złożenia oferty przez osobę fizyczną do oferty należy dołączyć oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na złożenie oferty i nabycie przedmiotu przetargu w przypadku pozostawania we wspólności ustawowej majątkowej małżeńskiej (jeżeli podmiot jest objęty wymogami jej uzyskania),
  • w przypadku złożenia oferty przez wspólników spółki cywilnej, do oferty należy dołączyć zgody współmałżonków wspólników na złożenie oferty i zawarcie umowy (jeżeli podmiot jest objęty wymogami ich uzyskania),
  • oferta oraz wszystkie zobowiązania i oświadczenia muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta uwidocznione w aktualnym odpisie z KRS – (albo innym właściwym rejestrze względnie ewidencji),

 b) wpłacenie wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej, na konto w Banku Spółdzielczym w Jarosławiu w upadłości nr 68 9096 0004 2012 0083 9509 0041 w terminie do dnia składania ofert, (decyduje data uznania rachunku bankowego prowadzonego na potrzeby masy upadłości),

 

IV. Pozostałe warunki przetargu:

1. Przetarg nie dojdzie do skutku w razie niezłożenia oferty spełniającej warunki przetargu natomiast spełniająca wymienione warunki przetargu oferta wiąże oferenta do zakończenia postępowania przetargowego.

2. Wadium wniesione przez oferenta, którego oferta została wybrana, będzie zaliczone na poczet ceny nabycia, od wpłacanego wadium nie będą naliczane odsetki. Wadium wniesione przez oferenta, którego oferta nie zostanie wybrana podlega zwrotowi w kwocie nominalnej na rachunek bankowy, z którego zostało wypłacone lub inny wskazany przez oferenta w ciągu 7 dni od daty otwarcia ofert. Jeżeli uczestnik przetargu, mimo wyboru jego oferty, uchyla się od zawarcia umowy, wpłacone przez niego wadium przepada na rzecz Sprzedawcy i zasili fundusze masy upadłości.

3. Odmowa, nieprzystąpienie lub nieprzedstawienie wymaganych przez notariusza dokumentów przez uczestnika przetargu, który wygra przetarg do zawarcia umowy sprzedaży skutkować będzie utratą wpłaconego przez niego wadium, wpłacone przez niego wadium będzie podlegało przepadkowi na rzecz Sprzedawcy i zasili fundusze masy upadłości.

4. Jeżeli uczestnik przetargu, który wygra przetarg nie uiści pełnej ceny sprzedaży w terminie wyznaczonym w niniejszym przetargu to będzie oznaczało trwałą przeszkodę do zawarcia umowy sprzedaży na skutek okoliczności leżących po stronie tego uczestnika przetargu, wpłacone przez niego wadium będzie podlegało przepadkowi na rzecz Sprzedawcy i zasili fundusze masy upadłości.

5. Otwarcie ofert i wybór oferenta nastąpi w Kancelarii Syndyka Wojciecha Wąsika, ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg, w ciągu 3 dni (licząc dni robocze od poniedziałku do piątku) od zakończenia terminu na zgłaszanie ofert, o godzinie 10:00.

6. W przypadku jeśli złożona zostanie więcej niż jedna oferta zakupu, a różnica między zaoferowanymi kwotami nie będzie większa niż o 10 % ceny wywoławczej Syndyk ma możliwość kontynuacji postępowania przetargowego w formie licytacji ustnej z uwzględnieniem postąpienia o kwotę 1.000,00 zł. Osoby przybyłe w imieniu oferentów powinny posiadać pełnomocnictwo do udziału w tej części przetargu (chyba że ich umocowanie wynika bezpośrednio z treści KRS lub innego rejestru względnie ewidencji albo w wypadku osoby fizycznej stawającej osobiście).

7. Wyboru oferty i oferenta dokona Syndyk.

8. Wyznacza się termin dwóch miesięcy na zawarcie umowy sprzedaży, liczony od momentu wyboru oferty i oferenta przez Syndyka (chyba że sprzedaż będzie wymagała rezygnacji z pierwokupu przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa lub/oraz Skarb Państwa reprezentowany przez Lasy Państwowe wtedy termin może być dłuższy), przy czym przed zawarciem umowy sprzedaży oferent jest zobowiązany do zapłaty całej ceny nabycia przez co rozumie się zaksięgowanie środków na rachunku bankowym prowadzonym na rzecz masy upadłości przed podpisaniem aktu notarialnego. Syndyk wyznacza termin (dzień i godzinę) u notariusza na zawarcie umowy sprzedaży przedmiotu przetargu.

9. Niedopuszczalne jest potrącenie wierzytelności przysługującej kupującemu (oferentowi) w stosunku do Upadłego albo Syndyka Masy Upadłości z ceną nabycia.

10. Umowa sprzedaży zawarta zostanie w formie przewidzianej przepisami prawa przed notariuszem wskazanym przez sprzedającego Syndyka.

11. Wszelkie koszty, opłaty i podatki związane z zawarciem umowy sprzedaży, ponosi nabywca.

12. Zapłata zaoferowanej całej ceny nabycia musi nastąpić nie później niż co najmniej 7 dni przed wyznaczonym przez Syndyka terminem na podpisanie umowy sprzedaży przedmiotu przetargu, na co nabywca zobowiązany jest przedstawić dowód wpłaty, bez dokonywania jakichkolwiek potrąceń.

13. Sprzedawca - Syndyk może wstrzymać się z podpisaniem umowy sprzedaży przedmiotu przetargu do czasu otrzymania z banku potwierdzenia wpływu ceny na rachunek bankowy.

14. Wydanie przedmiotu przetargu w przetargu nastąpi po uregulowaniu całości kwoty przez wybranego oferenta i po podpisaniu stosownej umowy sprzedaży. Wydanie przedmiotu przetargu nastąpi w terminie 7 dni od zawarcia umowy sprzedaży przed notariuszem.

15. Szczegółowe informacje dotyczące przetargu oraz stanu faktycznego i prawnego przedmiotu przetargu są do wglądu w Kancelarii Syndyka Wojciecha Wąsika, ul. H. Sienkiewicza 20, 39-400 Tarnobrzeg, tel. 15 811 10 50, po uprzednim uzgodnieniu terminu, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach od 8.00 do 16.00.

16. Sprzedaż przedmiotu przetargu nastąpi według prawa polskiego na zasadach określonych

w ustawie z dnia 28 lutego 2003 roku – Prawo upadłościowe przy uwzględnieniu innych przepisów powszechnie obowiązujących, w szczególności:

- ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług,

- ustawy z dnia 9 września 2000 roku o podatku od czynności cywilnoprawnych,

- ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny,

- ustawy z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców,

- ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 roku o kształtowaniu ustroju rolnego,

- ustawy z dnia 28 września 1991 roku o lasach.

17. Niniejszy Regulamin wiąże Syndyka od dnia ukazania się ogłoszenia prasowego w dzienniku lokalnym. Oferenci związani są postanowieniami Regulaminu od daty złożenia ofert.

18. Sprzedający Syndyk zastrzega prawo zmiany warunków przetargu, jak również odwołania przetargu lub jego unieważnienia na każdym jego etapie, bez podania przyczyn i prawa do jakiegokolwiek odszkodowania. Odpowiedzialność odszkodowawcza Syndyka za wyrządzoną szkodę oferentowi jest wyłączona. Odpowiedzialność Syndyka z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne przedmiotu sprzedaży jest wyłączona. Syndyk nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie oraz utracone przez oferenta korzyści, a w szczególności za utratę przychodów bądź zysków, utratę klientów, utratę możliwości rozwinięcia działalności bądź utratę spodziewanych korzyści.

19. Jeżeli sprzedaż Przedmiotu przetargu w zakresie nieruchomości będzie wymagała rezygnacji z pierwokupu przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa lub/oraz Skarb Państwa reprezentowany przez Lasy Państwowe to przy zawieraniu umowy sprzedaży zostaną zastosowane procedury sprzedaży określone w ustawach: z dn. 11 kwietnia 2003 roku o ukształtowaniu ustroju rolnego lub/oraz z dn. 28 września 1991 roku o lasach.

20. Sprzedaż dokonana w postępowaniu upadłościowym ma skutki sprzedaży egzekucyjnej. Nabywca składników masy upadłości nie odpowiada za zobowiązania podatkowe upadłego, także powstałe po ogłoszeniu upadłości. Sprzedaż nieruchomości powoduje wygaśnięcie praw oraz praw i roszczeń osobistych ujawnionych przez wpis do księgi wieczystej albo nieujawnionych w ten sposób, lecz zgłoszonych syndykowi w terminie określonym w art. 51 ust. 1 pkt 5 ustawy z dn. 28 lutego 2003 roku Prawo upadłościowe. W miejsce prawa, które wygasło, uprawniony nabywa prawo do zaspokojenia wartości wygasłego prawa z ceny uzyskanej ze sprzedaży obciążonej nieruchomości. Skutek ten powstaje z chwilą zawarcia umowy sprzedaży. Podstawą do wykreślenia praw, które wygasły na skutek sprzedaży, jest prawomocny plan podziału sumy uzyskanej ze sprzedaży nieruchomości obciążonej. Podstawą wykreślenia hipoteki jest umowa sprzedaży nieruchomości. Pozostają w mocy bez potrącania ich wartości z ceny nabycia służebność drogi koniecznej, służebność przesyłu oraz służebność ustanowiona w związku z przekroczeniem granicy przy wznoszeniu budowli lub innego urządzenia. Użytkowanie oraz prawa dożywotnika pozostają w mocy, jeżeli przysługuje im pierwszeństwo przed wszystkimi hipotekami lub jeżeli nieruchomość nie jest hipotekami obciążona albo jeżeli wartość użytkowania i praw dożywotnika znajduje pełne pokrycie w cenie nabycia. Jednakże w tym ostatnim wypadku wartość tych praw będzie zaliczona na cenę nabycia.

21. W przypadkach nieuregulowanych niniejszymi warunkami, mają zastosowanie przepisy ustawy z dn. 28 lutego 2003 roku – Prawo upadłościowe oraz Kodeksu Cywilnego.

 

opis nieruchomości

galeria   działka1

 

 

 

(C) 2025 Biegus Group Sp. z o.o. | realizacja medox.pl | Polityka prywatności | Polityka cookies